Letnia Edycja Festiwalu Myślenia Projektowego
Design thinking (myślenie projektowe) to metoda działania oparta na zrozumieniu potrzeb użytkowników – poprzez badanie, prototypowanie i testowanie. Jest to usystematyzowany sposób wprowadzania innowacji.
Metoda ta jest wykorzystywana do efektywnego projektowania i wdrażania nowych produktów i usług. Ten sposób myślenia można przełożyć na działanie instytucji publicznych, miast, gmin czy biznesu.
Myślenie projektowe może pomóc nam w lepszym zrozumieniem zadania, z którym mamy się zmierzyć, dostarczy narzędzi, dzięki którym rozwiążemy problem i wdrożymy nasz pomysł w życie.
Agenda wydarzenia
Warsztaty (ŁARR) 10:00 - 16:00
♯ | Temat | Od | Do | Typ | Opis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warsztaty Myślenia Projektowego | 10:00 | 16:00 | warsztaty | 1. Wprowadzenie do warsztatów. Uczestnik pozna cel ogólny organizacji warsztatów, dowie się jaką metodą będzie pracował oraz pozna zasady współpracy z grupą i moderatorem. Otrzyma wcześniej przygotowany arkusz „Mapa Design Thinking”, na którym będzie pracował wraz z zespołem nad wyzwaniem projektowym oraz plik karteczek post-it. Na „Mapie Design Thinking” zarówno w formie rysunkowej jak i pisemnej przedstawione zostaną 1 główny problem/potrzebę doświadczonego podróżnika kajakowego lub pieszego lub rowerowego, dla którego w dalszej części będą projektować rozwiązanie. 2. Etap. Tworzenie rozwiązania. Podczas tego etapu warsztatów uczestnicy poddani będą dwóm rodzajom burz mózgów aby uruchomić swoją kreatywność i wygenerować jak najwięcej ciekawych rozwiązań odpowiadających na potrzeby/problemy użytkownika. Ostatnim punktem tego etapu jest wybranie spośród rozwiązań maksymalnie trzech najlepszych. 3. Etap. Prototypowanie. Grupa projektowa dzieląc się zadaniami przygotowuje prototypy wybranego rozwiązania w formie scenki/schematu działania/ makiety każdego z wybranych rozwiązań. 4. Etap. Testowanie. Uczestnicy prezentują zaplanowane przez siebie rozwiązania zgodnie z zasadami prezentowania przedstawionymi przez moderatora oraz zapisują zebrany od testerów feedback. 5. Zamknięcie Na zakończenie przeprowadzamy sesję refleksji, a uczestnicy otrzymują mapę procesu DT. |
Warsztaty (ŁARR) 10:00 - 16:00
♯ | Temat | Od | Do | Typ | Opis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warsztaty Myślenia Projektowego | 10:00 | 16:00 | warsztaty | 1. Wprowadzenie do warsztatów. Uczestnik pozna cel ogólny organizacji warsztatów, dowie się jaką metodą będzie pracował oraz pozna zasady współpracy z grupą i moderatorem. Otrzyma wcześniej przygotowany arkusz „Mapa Design Thinking”, na którym będzie pracował wraz z zespołem nad wyzwaniem projektowym oraz plik karteczek post-it. Na „Mapie Design Thinking” zarówno w formie rysunkowej jak i pisemnej przedstawione zostaną 1 główny problem/potrzebę doświadczonego podróżnika kajakowego lub pieszego lub rowerowego, dla którego w dalszej części będą projektować rozwiązanie. 2. Etap. Tworzenie rozwiązania. Podczas tego etapu warsztatów uczestnicy poddani będą dwóm rodzajom burz mózgów aby uruchomić swoją kreatywność i wygenerować jak najwięcej ciekawych rozwiązań odpowiadających na potrzeby/problemy użytkownika. Ostatnim punktem tego etapu jest wybranie spośród rozwiązań maksymalnie trzech najlepszych. 3. Etap. Prototypowanie. Grupa projektowa dzieląc się zadaniami przygotowuje prototypy wybranego rozwiązania w formie scenki/schematu działania/ makiety każdego z wybranych rozwiązań. 4. Etap. Testowanie. Uczestnicy prezentują zaplanowane przez siebie rozwiązania zgodnie z zasadami prezentowania przedstawionymi przez moderatora oraz zapisują zebrany od testerów feedback. 5. Zamknięcie Na zakończenie przeprowadzamy sesję refleksji, a uczestnicy otrzymują mapę procesu DT. |