Doing business in ASEAN

2021-12-15 - 2021-12-15

Doing business in ASEAN

Grafika przedstawia mapę państw ASEAN

Województwo Łódzkie, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. oraz Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą związaną z obrotem towarowym z zagranicą oraz osób planujących rozpocząć taką działalność

Doing business in ASEAN
15 grudnia 2021 roku
Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki,

Łódź, Pałac Alfreda Biedermanna, ul. Franciszkańska 1/5, aula

Program wydarzenia

8:30 – 9:00      Rejestracja uczestników
9:00 – 9:10      – Otwarcie spotkania przez organizatorów:

  • p. Agnieszkę Kurczewską, prof. UŁ, Prorektor ds. współpracy z otoczeniem UŁ oraz
  • p. Dawida Mazurkiewicza, Dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

9:10 – 9:55      – Podstawowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania na rynkach ASEAN:

  • Ogólna charakterystyka ASEAN: rola kultury i różnic międzykulturowych w stosunkach biznesowych, rola stereotypów w kontakcie z partnerami zagranicznymi – dr hab. Dominik Mierzejewski, prof. UŁ, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.
  • Charakterystyka gospodarcza regionu Azji Południowo-Wschodniej (Indonezja, Wietnam, Malezja, Singapur) – Mateusz Chatys, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.

09:55 – 10:10    – Przerwa kawowa
10:10 – 11:40    – Wprowadzenie w tematykę działalności handlowej z krajami grupy ASEAN:

  • Wsparcie instytucjonalne polskiego biznesu w krajach Azji Południowo-Wschodniej – Aneta Piotrowska, Konsultant w Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
  • Przygotowanie firmy do rozpoczęcia ekspansji zagranicznej. Pierwsze kroki w ekspansji zagranicznej – Wojciech Nowicki, Ekspert w Departamencie Partnerstwa i Komunikacji, Polska Agencja Inwestycji i handlu S.A.
  • Rynek sektora spożywczego i kosmetycznego na przykładzie Wietnamu, Indonezji i Singapuru.
    Dlaczego warto wybrać rynki Azji Południowo-Wschodniej?
    Branże strategiczne dla polskiego eksportu, uwarunkowania prawne i gospodarcze, perspektywy i bariery.
    Możliwości rozwojowe w zakresie działalności polskich firm na rynkach ASEAN. Struktura polskiego eksportu na rynkach ASEAN.
    Prelegenci:
    • Ngan Ho Thi Hanh –  Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Wietnamie,
    • Jacek Kołomyjec – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Indonezji,
    • Maja Justyna – Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze.
       
  • Success stories: przykłady polskich firm obecnych na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, praktyczne porady polskich eksporterów na trudne czasy:
    • Andrzej Jakubowski – Polish Business Club in Jakarta,
    • Adrian Winiarz – Export Director, Bielenda,
    • Anna Gętka – Export Manager, Bakalland,
    • Beata Łakoma – Business Development Manager, Lestello.

11:30 – 12:00 – Sesja pytań i odpowiedzi
12:00 – 12:30 – Networking

Serdecznie zapraszamy

logotypy