Opis sprawy
Usługa umożliwia zgłoszenie przez posiadacza dowodu osobistego wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, w następstwie czego dokonywane jest unieważnienie dowodu osobistego.
Kogo
dotyczy
Czas
realizacji
Opłaty
Nie dotyczy.
Sposob dostarczenia dokumentow
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1464 z późn. zm., )
- Rozporządzenie Ministra SprawWewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowoduosobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawaniadowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r., poz. 212)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25sierpnia 2017 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowoduosobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawaniadowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2017 r., poz. 1626)
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Załączniki
Brak załączników