Opis sprawy
Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o rejestracji urodzeń.Usługa umożliwia zgłoszenie dziecka do rejestracji i wydanie aktu urodzenia dziecka w urzędzie w formie 3 szt. odpisów skróconych aktu urodzenia dziecka.Zgodnie z prawem, każde urodzone dziecko wymaga zarejestrowania w USC w terminie 14 dni od dnia narodzin (jeżeli dziecko urodziło się martwe wterminie 3 dni).Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego dokonuje obowiązku meldunku dziecka urodzonego w miejscu stałego pobytu rodziców.
Sposob dostarczenia dokumentow
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Przy wykorzystaniu Elektronicznej Skrzynki Podawczej:
W celu skorzystania z ePUAP należy założyć bezpłatne konto w tym systemie oraz założyć „zaufany profil”, który jest bezpłatną metodąpotwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznejadministracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym bądź posiadać bezpiecznypodpis elektroniczny.
Spośród udostępnionych formularzy możnawybrać konkretny formularz elektroniczny lub też pismo ogólne (doktórego mogą być załączone pisma i dokumenty w różnych sprawach). Wwyniku przesłania formularza elektronicznego do Urzędu na platformieePUAP automatycznie wygenerowane zostanie dla Państwa potwierdzeniewniesienia podania tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 września 1986 - Prawo aktu stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Do Wojewody za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji
Załączniki
Brak załączników